L'Escola Teresa Salvat Llauradó de l'Aleixar ja compta amb un nou sistema de plaques solars gràcies a una subvenció obtinguda per l'Ajuntament

17/09/2024 Actualitat

L'Ajuntament de l'Aleixar ha aconseguit una important subvenció de la Diputació de Tarragona, en el marc del Plan d'acció per l'energia sostenible i el clima (PAESC), que ha permès instal·lar un sistema d’autoconsum energètic mitjançant plaques solars a l'Escola Teresa Salvat Llauradó. Aquest projecte, impulsat pel consistori, té com a objectiu principal millorar l'eficiència energètica del centre educatiu, reduint l'empremta de carboni i fomentant l'estalvi energètic.

La instal·lació es compon de dos sistemes d’autoconsum de 15kW i 6kW, formats per un total de 50 plaques solars (36 en un sistema i 14 en l'altre), ubicats a la coberta de l’escola. Aquestes plaques permetran generar energia renovable per al funcionament de l’escola, contribuint així a la sostenibilitat i a la reducció de la despesa energètica.

L'empresa IGOBAL ha estat l’encarregada d’executar aquest projecte, que ha suposat una inversió total de 28.610,30 €. Gràcies a la subvenció del PAESC, l'Ajuntament ha aconseguit finançar el 88,32% del cost, una mostra de la seva aposta decidida per les energies renovables i la cura del medi ambient.

Amb aquesta iniciativa, l’Aleixar fa un pas més cap a la transició energètica i la lluita contra el canvi climàtic, reafirmant el seu compromís amb un futur més verd i sostenible.