Associació de Mares i Pares de l'Aleixar

L’Associació de Mares i Pares del CEIP Teresa Salvat  Llauradó, amb domicili social a l’avinguda Joaquim Mir, 32 de l’Aleixar, està  inscrita al Registre d’Entitats de la Generalitat de Catalunya .

L’Ampa està integrada per totes les famílies  dels alumnes de l’escola. Aquest curs 2006-07 som 84 alumnes i 64 famílies.

Disposem d’Estatuts propis i  estem associats a la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya .

La tasca més important que realitzem és donar suport a la comunitat educativa de  la qual formem part .

Entre d’altres coses gestionem el menjador escolar des de fa alguns cursos. Des del curs 2004-05 mantenim un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de l’Aleixar a través del Consell Comarcal, que regula el funcionament  d’aquest servei de menjador. Aquest conveni és renovable anualment, a sol·licitud de d’Ampa.

També organitzem un Servei d’acollida matinal de 8 a 9 del matí, per tal d’afavorir la conciliació laboral i familiar, així com el servei de guarderia de 12 a 13 del migdia, del qual se’n poden beneficiar les famílies que ho demanin.

D’octubre a maig també organitzem tot un seguit d’activitats extraescolars que en aquest curs escolar són: patinatge, bàsquet, mecanografia, esplai (dos dimecres al mes) i  anglès.

En els darrers anys hem gestionat la venda de llibres i material escolar, i col·laborem amb les mestres sempre que ens és possible en la organització de festes, celebracions i Jornades Culturals, Festivals, etc.

L’Ampa també disposa de la secció excursionista, que proposa sortides per les famílies una vegada cada trimestre, sortides a la muntanya, prop de la vila o fins i tot a Port Aventura.

També en aquest sentit més  lúdic,  l’Ampa organitza  unes activitats que són més o menys habituals i que se solen repetir cada any. Durant el curs passat es van fer les següents: la xocolatada (per donar la benvinguda al curs), el sopar de Nadal dels pares, berenar de Nadal dels alumnes, calçotada, Sant Jordi i Jornades gastronòmiques  i el festival de fi de curs.

De l’Ampa en va néixer també la revista  “la Crifolla”. Aquesta  es publica tres vegades a l’any, durant el curs escolar.