Agermanament literari entre Premià de Dalt, Viladrau i l'Aleixar en honor a Marià Manent

11/06/2024 Actualitat

El dissabte 8 de juny es va celebrar l'acte d'agermanament entre les poblacions de Premià de Dalt, Viladrau i l'Aleixar, unides per la figura del poeta i traductor Marià Manent i Cisa. Manent, conegut per la seva descripció detallada dels paisatges on va viure, ha esdevingut el punt de trobada d'aquest agermanament literari.

L'acte institucional ha tingut lloc a les 11 del matí a la sala de sessions de l'Ajuntament de Premià de Dalt. Han participat en l'esdeveniment el regidor de Cultura, Ramon Golart, i l'alcalde de Premià de Dalt, Josep Triadó. També han intervingut Pitu Biosca i Margarida Feliu, alcaldes de l'Aleixar i Viladrau, respectivament. A més, han ofert parlaments la historiadora Fina Anglès i Fina Manent, filla de Marià Manent.

Pitu Biosca, alcalde de l'Aleixar, ha destacat en el seu discurs la importància de l'acte: "Aquest agermanament té un especial valor pel motiu que, si amb el primer agermanament amb Viladrau ja dèiem que a tot Europa no es coneixien agermanaments literaris entre dos pobles, encara menys, entre tres." Ha agraït l'esforç de totes les parts implicades i ha ressaltat la sort de poder gaudir del llegat literari de Marià Manent.

En el seu discurs, Fina Anglès ha destacat la importància de la literatura com a reflex de la vida real, afirmant que "la literatura és, de totes les assignatures que es realitzen en un centre educatiu, la que més reflecteix la vida real, la vida viscuda, els enamoraments, les pors... fins i tot un llibre ens pot revelar emocions pròpies desconegudes". Ha ressaltat com Marià Manent utilitzava la literatura en els seus dietaris per narrar les seves experiències i observacions.

Després de l'acte institucional, una cercavila amb els Gegants de Premià de Dalt, l'Altemir i la Bonadona, ha recorregut els carrers fins a l'Escola Marià Manent, on alumnes de l'escola han fet una lectura de poemes. La cercavila ha continuat fins a la Biblioteca Jaume Perich i Escala per visitar una mostra de llibres de Marià Manent. La jornada ha culminat als jardins de Can Figueres amb un concert a càrrec de l'Escola Municipal de Música, seguit d'un vermut d'agraïment i cloenda.

Aquesta jornada marca l'inici de futurs vincles i col·laboracions entre les tres poblacions, honrant la memòria de Marià Manent i la seva obra. Per més informació sobre el llegat de Marià Manent, es pot visitar el web https://www.mariamanent.cat/ , impulsat per la família Manent per preservar i actualitzar el llegat de Marià i Albert Manent.

L'acte ha estat un gran èxit, reafirmant els lligams entre Premià de Dalt, Viladrau i l'Aleixar, i consolidant la figura de Marià Manent com a eix central d'aquest agermanament literari.