L’Aleixar es tenyeix de lila per commemorar el 8 de març, el Dia de les Dones

08/03/2020

L’Aleixar es tenyeix de lila per commemorar el 8 de març, el Dia de les Dones

El color lila va ser el predominant a l’Aleixar durant tota la jornada d’aquest diumenge, 8 de març, Dia de les Dones. Les columnes dels porxos de la plaça de la Vila van aparèixer folrades de lila, el balcó de l’Ajuntament lluïa una pancarta amb el mateix color i amb la frase ‘Ignorem la nostra veritable estatura fins que ens aixequem’. Els dos balcons superiors també eren folrats, un amb el color lila i l’altre amb el logotip de la Taula per la Igualtat de l’Aleixar.

A peu de plaça, una taula preparada perquè tothom pogués escriure-hi o dibuixar lemes relacionats amb la diada també era folrada de color lila, i el brindis que es va fer enmig de la celebració es va fer amb una beguda, sense alcohol, de color lila. I a tot plegat caldria afegir-hi els llaços i les moltes peces de roba de color lila que moltes i molts dels presents portaven. La plaça es va omplir de nenes, nens, joves, dones i homes de totes les edats. I sí, l’Aleixar aquest diumenge es va tenyir de lila.

Tot plegat va ser una iniciativa de la Taula per la Igualtat de l’Aleixar, una entitat que, tal i com va destacar l’alcalde, Toni Abelló, en el seu parlament, va ser pionera al Baix Camp a l’hora de constituir-se. L’alcalde també va destacar que el Consistori actual és el més paritari que ha existit mai fins ara en tota la història del municipi, amb tres dones i quatre homes.

Finalment, l’alcalde també va destacar la tasca que du a terme la Taula per la Igualtat i va elogiar, en particular, l’exregidora Ana Velázquez, que en va ser la promotora, per a qui va demanar un fort aplaudiment. A continuació, l’alcalde Abelló va nomenar totes les persones que actualment integren aquesta taula, entre elles la regidora Bet Castell, que la presideix, les germanes Fina i Tuni Anglès, la també regidora Marta Llauradó, Rosa Huguet, Maria Teresa Olivé, Josep Maria Ferran Torrent, Fina Masip, Fina Anguera i Isabel Baget i va encoratjar tothom a afegir-s’hi i a treballar per la igualtat i en contra de qualsevol discriminació.

L’acte va seguir amb la lectura d’un manifest per commemorar el 8 de març i amb un brindis multitudinari i sense alcohol per la igualtat. Durant el matí es va organitzar un photo-call amb el lema ‘Cap foto sense missatge’ i es van anar penjant les frases i els dibuixos a les columnes dels porxos. Finalment, dues fotografies col·lectives, una captada des del balcó de l’Ajuntament i l’altra a peu pla, davant els porxos, van posar punt final a aquesta jornada commemorativa del 8 de març, que a l’Aleixar aquest diumenge va prendre una gran volada i un significat ben especial, tot plegat en favor de la igualtat i el respecte mutu.