L’Ajuntament presenta un recurs d’alçada contra la MAT

09/09/2023

L’Ajuntament presenta un recurs d’alçada contra la MAT

L’Ajuntament de l’Aleixar ha presentat un recurs d’alçada contra la resolució signada per la Direcció General de Política Energètica i Mines, que aquest estiu va autoritzar la construcció de la línia de molt alta tensió (MAT) projectada entre Terol i Begues. Aquest projecte preveu una línia de 180 km i la construcció de 61 torres d’alta tensió, de les quals 15 torres es construirien en el terme municipal de l’Aleixar al llarg de 6 km del seu terme municipal.

En el seu recurs, l’Ajuntament al·lega que l’autorització que s’ha aprovat no contesta cap de les al·legacions presentades fa 2 anys pel Consistori. A més, també diu que el projecte del clúster Begues no respecta la normativa elèctrica de l’estat espanyol, ja que es tracta d’una línia de transport d’energia elèctrica, una tasca que només correspon a l’administració pública, a través de Red Eléctrica Española, i no a una empresa privada.

En aquests mateixos termes s’han presentat recursos per part d’altres ajuntaments afectats per la MAT i també per part de la Diputació de Tarragona. El recurs d’alçada és un tipus de recurs que es presenta davant el superior jeràrquic de qui ha dictat una resolució o acte administratiu determinat, en aquest cas l’aprovació de la MAT.

L’Ajuntament de l’Aleixar es manté ferm en la defensa del municipi davant un macroprojecte com aquest, que afectaria greument el terme municipal de l’Aleixar i el seu desenvolupament futur.