L’Ajuntament de l’Aleixar informa: nova línia d’ajuts per a la millora i modernització d’establiments d’allotjament turístic

11/08/2023

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat el passat dia 3 d’agost una convocatòria per als anys 2023-2024 relativa a la línia d'ajuts en forma de bonificació dels interessos de préstecs per al finançament de projectes de millora i modernització de determinats establiments d'allotjament turístic de Catalunya.

Poden ser beneficiàries d’aquesta línia d’ajuts:

• Les persones físiques o jurídiques de naturalesa privada que siguin propietàries d'immobles destinats a allotjament turístic. Això és, establiments hotelers (hotels i hostals o pensions), apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural, operatius a Catalunya, que portin almenys dos anys en funcionament i disposin de la llicència d'activitat preceptiva corresponent.

• Les que siguin explotadores, arrendatàries o concessionàries dels establiments citats i que acreditin la condició esmentada mitjançant un contracte vigent que els atorgui facultat expressa per portar a terme les obres.

• Les persones físiques o jurídiques titulars d'empreses de serveis energètics que actuïn en funció d'un contracte de serveis energètics amb alguns dels establiments esmentats en el primer apartat.

L'import màxim de la línia de préstecs bonificats és, en conjunt, de 40 milions d'euros per als anys 2023-2024.

El termini de presentació del formulari de sol·licitud, amb la documentació annexa inclosa, va començar després de la publicació de la resolució al DOGC i finalitzarà el 28 de desembre de 2024, a les 14.00 hores. Tanmateix, aquest termini també podrà finalitzar quan s'exhaureixi el pressupost, d'acord amb el que estableix la base 11.1 de l'annex 1 de l'Ordre de bases EMT/173/2023, de 29 de juny.

Podeu consultar la convocatòria, aquí.

També podeu consultar les bases reguladores de la convocatòria, aquí.

Si us convé alguna informació complementària, podeu dirigir-vos a l'Ajuntament de l'Aleixar i/o al Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.