La Diputació suspèn el cobrament d’impostos i taxes municipals pel coronavirus

18/03/2020

La Diputació suspèn el cobrament d’impostos i taxes municipals pel coronavirus

Mitjançant un decret signat el 18 de març, la Diputació de Tarragona ha suspès el cobrament dels impostos i taxes municipals que té delegats per part de gairebé la totalitat dels ajuntaments de la demarcació, entre els quals hi ha l’Ajuntament de l’Aleixar.

Segons ha dit la Diputació, “aquesta mesura excepcional s'aplica en el marc de l'estat d'alarma causat pel COVID-19, i pretén evitar danys i perjudicis de difícil reparació als ciutadans i ciutadanes que, a causa d'aquesta crisi sanitària sense precedents, difícilment podran efectuar pagaments amb normalitat”.

El decret estableix que l’organisme autònom de la Diputació encarregat de la recaptació, BASE, no cobrarà els impostos mentre duri l’estat d’alarma decretat pel govern espanyol el dissabte 14 de març, encara que hagi començat el termini de pagament.

Per altra banda, la Diputació ha suspès tots els terminis de presentació de sol·licituds de subvencions, la majoria dels quals adreçats als ens locals de la demarcació de Tarragona, i tots els terminis de presentació de justificacions oberts en l'actualitat. En aquest cas, l’objectiu de la Diputació és garantir la seguretat de les persones i alleugerir la càrrega administrativa dels ajuntaments.