Els contenidors de l'Aleixar, completament desinfectats

20/03/2020

Els contenidors de l'Aleixar, completament desinfectats

Les 6 illes de contenidores per a la recollida selectiva dels residus municipals que hi ha al terme municipal de l'Aleixar han estat desinfectades completament per assegurar la salut pública i prevenir la infecció pel coronavirus COVID-19. Les tasques de neteja i desinfecció que s'han dut a terme durant el matí del 20 de març han anat a càrrec de Secomsa, l'empresa pública comarcal responsable de la recollida dels residus a l'Aleixar.

Per a les taques de desinfecció aquesta brigada de neteja utiliza un desinfectant biodegradable que també es fa servir a la indústria alimentària, i que no té efectes nocius sobre les persones ni sobre els animals. Aquestes tasques de neteja i desinfecció es realitzaran periòdicament.

L'Ajuntament també recorda que és més necessari que mai fer un bon ús de les àrees de contenidors en el moment de desprendre's dels residus que produïm a casa. Per aquest motiu, cal recordar que:

• A les àrees de contenidors únicament es poden dipositar els residus orgànics, els envasos lleugers, els envasos de vidre, el paper/cartró i la fracció resta.
  • En cap cas es poden dipositar residus fora dels contenidors específics per evitar que les persones encarregades de la recollida estiguin en contacte directe amb els residus.
  • Els residus que no siguin cap dels esmentats s'hauran de guardar a casa fins que s'aixequin les restriccions de circulació i així poder portar-los a la deixalleria.

Aquestes accions, a més, contribueixen a protegir a les persones que realitzen aquest servei.