Crida a la ciutadania perquè no es desplaci a segones residències

20/03/2020

Crida a la ciutadania perquè no es desplaci a segones residències

L'Ajuntament de l'Aleixar s'uneix a la crida que ha fet el Consell Comarcal del Baix Camp perquè la ciutadania no es desplaci a segones residències a altres municipis de la comarca ni a d'altres llocs del país. L'Ajuntament, com l'ens comarcal, també reclama responsabilitat i l’observació estricta de les restriccions de circulació imposades pels govern de la Generalitat i de l’estat després de la declaració de l’estat d’alarma per frenar l’expansió del coronavirus SARS-CoV-2 (COVID19).

En el seu comunicat, el Consell Comarcal del Baix Camp recorda que dels 28 municipis que conformen la comarca 21 tenen menys de 2000 habitants, i d’aquests 8 municipis són micropobles, és a dir, que tenen menys de 500 habitants i la majoria de la població és gent gran, que és un col·lectiu de risc davant l’epidèmia de coronavirus, entre els quals hi ha el nostre.

Cal tenir en compte que segons dades de 2019 el Baix Camp té un índex d’envelliment de 102 (és a dir, hi ha 102 persones majors de 65 anys i més per cada 100 habitants de menys de 15 anys) i aquesta població més gran es concentra sobretot en els municipis que tenen menys habitants de la comarca.

Per tot això, des de l'Ajuntament i el Consell Comarcal s’apel·la al sentit comú i a la responsabilitat individual i col·lectiva en aquests moments d’extrema complexitat en què encara no s’ha frenat l’expansió de l’epidèmia, ans al contrari encara està creixent el número de casos positius.

En aquest sentit, es recorda les restriccions de circulació existents: únicament es pot circular per anar a comprar productes bàsics; per anar a les farmàcies; per a anar a cuidar familiars dependents o menors d’edat, per anar a treballar i per proveir-se de carburant.

A més els desplaçaments s’han de fer de forma individualitzada, ja que al vehicle no pot anar més d’una persona amb l’excepció de persones grans o dependents o menors d’edat.

Ajuda al nostre poble, #quedatacasa